Infografika

To graficzne zobrazowanie problemu w taki sposób, aby maksymalnie uniknąć słów w grafice, ale też tak, aby nie zakłócić przekazu.
Najistotniejsze zasady infografik to:



CZYSTOŚĆ
OBRAZU
PRZEJRZYSTOŚĆ
OBRAZU
KLAROWNOŚĆ
PRZEKAZU
Ważne jest usuwanie elementów niepotrzebnych i posługiwanie się jak najmniejszą ilością słów.
 
 
Chodzi o to, żeby maksymalnie ułatwić odbiór ilustracji.

Infografiki mają przykuć uwagę czytelnika tak, by przeczytał na pozór nudny tekst.

Infografiki wykorzystuje się do zilustrowania tekstu nieposiadającego odpowiednio dobrych zdjęć.

Infografika czasem służy dobitniejszemu udowodnieniu tezy.

Wykonanie dobrej infografiki wymaga umiejętności szybkiego podjęcia decyzji, co do doboru formy, kompozycji oraz interpretacji jej treści.
 
 
Czytelnik musi widząc obraz, zapamiętywać przekaz.

Najbardziej bezlitosnym ograniczeniem w pracy infografika jest upływający czas.

Proces tworzenia infografiki jest mozolny i wymaga dużej cierpliwości.

Każde infograficzne zagadnienie wymaga innego graficznego rozwiązania.

Potrzeba wykonania infografiki istnieje, gdy nie można zilustrować tematu, czyli nie da się go opowiedzieć słowem lub gdyby słowami byłby wytłumaczony w sposób gorszy, niedostatecznie zrozumiały.
 
 
Głównym celem infografiki jest sprawienie, żeby odbiorca mógł jak najłatwiej zrozumieć zagadnienia i najszybciej przyswoić wiedzę.
Impulsem do powstawania infografik były badania rynku, z których wynikło, że jeżeli artykuł nie jest ilustrowany, nawet zdjęciem, to istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że ktoś go przeczyta.
 
 
Infografiki są w internecie
najchętniej popularyzowanym typem treści.
Elementy, które nie mają charakteru informacyjnego, są zbędne.

+48 600 232 991

info@ignet.com.pl

Warszawa

ignet.studio

@ignet_studio